domingo, 10 de julio de 2011

CAN VILARÓ: L'AMBIENT I L'AROMA SON SIGNIFICATIUS




CAN VILARÓ
Comte Borrell, 61
Barcelona
Tel. 933 250 578
Horari: de 8:30 a 16:00 h. De dilluns a divendres
Capacitat: 40 plaç-es assegudes: 6 a la barra, 12 a la part de davant del local (3 taules de 4) i 22 a la part de baix (4 taules de 4 i 3 de dos)


Can Vilaró esta situat davant del Mercat de Sant Antoni, amb el que regularment es proveeix i va obri les seves portes l'any 1916, Fa 45 anys que el regenten el actual propietari. El 2010 la seva cuina va rebre un guardo.
Només entrar a Can Vilaró, els aromes i ambient que desprèn em van fer pensar que aquest seria un dels ferms candidats a entrar a la meva particular bloc de les Cases de Menjar amb encant.
En les tres ocasions que el vaig visitar, vaig provar diferents plats, escoltam el brogit dels parroquians habituals, vaig conèixer als propietaris del negoci i escodrinya cada racó de local, en les tres ocasions des de la mateixa taula on hi ha una completa la perspectiva del local vaig sortir amb ganes de tornar-hi.
Els apunts, fets des de el meu privilegiat racó, des de on veia pràcticament tot el que allà passava un cop complerts no deixaran espai per el dubta, el candidat era mereixedor d'estar amb el meu modest bloc.
El bacallà, en diverses versions, la cua, les sardines en escabetx, el cap i pota, els peus de porc i especialment la panxa amb cigrons són una mostra del que surt d'aquells fogons que segueixen mantenint un fer senzill però laboriós que només pot portar el que es busca un excel·lent resultat.
El vi de taula de Sant Llorenç d'Hortons d'onze graus es el que junt amb el daurat de Gandesa (13,5 ª) con el considerats vins de la casa
També destaca un espectaculars iogurts artesà que pot completar un gran apart o un esmorzar de forquilla i ganivet.



No hay comentarios: